Monday, October 12, 2009

Kalah Bukan Bererti Mengalah

Keputusan PRK N31 Bagan Pinang telah pun diketahui umum. Calon rasuah, Isa Samad telah menang dengan majoriti yang meningkat. UBN pasti akan mencanangkan ke seluruh negara bahawa mereka telah kembali mendapat sokongan rakyat.


Bagi petugas Pakatan Rakyat, khususnya dari Keadilan, kekalahan ini pastinya sesuatu yang amat sukar diterima. Masakan tidak, setelah berpenat lelah, bersengkang mata selama lebih satu minggu, wang ringgit yang telah dibelanjakan, meninggalkan keluarga tersayang namun akhirnya kekalahan yang diterima.


Jangan putus asa. Kita cuma tewas satu pertempuran tetapi kita akan bangkit kembali untuk memenangi satu peperangan. Matlamat kita jelas, untuk memenangi Pilihanraya Umum ke-13!


Namun begitu, antara pengajaran yang amat penting untuk kita perbetulkan adalah perjuangan memerlukan kita semua untuk bersatu menentang musuh yang sama. Perbezaan pendapat, perselisihan dan sebagainya dalam mana kita berorganisasi adalah perkara yang lumrah. Hari ini kita tidak bersetuju dengan ketua, esok bila kita pula jadi ketua, pasti ada pihak yang tidak sehaluan dengan kita.


Namun apabila kita dipanggil untuk berjuang, lupakan dahulu sengketa antara sesama kita. Bersatu bukan bermakna kita bersetuju, tetapi bersatu memperjuangkan satu matlamat yang sama iaitu memastikan kemenangan Keadilan.


Tahniah dan terima kasih kepada semua petugas PRK N31 Bagan Pinang khususnya anggota-anggota Cabang Rasah. Sumbangan dan pengorbanan saudara dan saudari, tidak kira kecil atau besar cukup bermakna. Kuatkan tekad dan bulatkan azam, kejayaan pasti menanti kita!

No comments: