Sunday, October 11, 2009

Foto Anggota Rasah Beraksi di Hari Mengundi PRK N31 Bagan Pinang











42 comments:

Lelaki Melayu Terakhir said...

muka-muka dalam gambar di atas adalah muka-muka yang membawa kekalahan teruk di Bagan Pinang.Berjaga-jaga dengan mereka ini.tidak ada hubungan langsung dengan akar umbi.Jangan gunakan blog ini untuk mencari glamour.Tak tau buat kerja.Pengarah Pilihan raya PKR Negeri Sembilan patut letak jawatan dengan kadar segera.

badboys said...

LMT U SILAP MEREKA SEMUA BUAT KERJA TAPI KETUA PERHUBUNGANLAH YANG BUAT TAHI,KEBANYAKAN PENDUDUK ESTATE TAK KENAL BELIAU,MACAM MANA NAK MENANG KALAU BUAT STYLE UMNO,SEBENARNYA PAS KALAH KERANA PKR,UMNO PULA BUKANYA HEBAT,KALAU PR NS NAK MENANG SINGKIRKAN DATO KAMARUL

Lelaki Melayu Terakhir said...

Ketua Cabang, jangan silap perhitungan.Ini bukan benda main-main.Bukan maksud aku nak memperkecilkan sesiapa.Orang-orang yang ada bersama anda bukan orang tempatan.Ketua bahagian kena cari orang yang betul-betul kuatkan parti.Ini bukan majlis kenduri kahwin,kita suka-suka memasak lepas itu bali tempat masing-masig.Ini adalah peprangan antara sebuah gergasi yang sudah lama berkuasa.

Kalau nak kuatkan parti, buat kerja elok-elok.pergi cari orang-orang yang ada pengaruh dalam masyarakat.Orang-orang bersama anda boleh jadi pekerja parti sahaja.Ingat baik-baik.

Orang yang layak buat kerja-kerja parti dan orang yang boleh dijadikan 'think tank' lain.

Ini adalah nasihat aku kepada Ketua cabang.kalau nak menang PRU 13 buat kerja elok-elok seperti saya cadangkan.

badboys said...

ketua cabang masa by election mana berani tunjuk muka, duduk dalam ofis mp buat apa,takut kontrak landscape hilang ke,Ibrahim pula baju berlambang parti2 dari PR pun tak berani pakai.Orang macam ibrahim ini adalah duri dalam daging,tidak boleh dipercayai langsung.Ibrahim,DK DAN ketua Cabang sila undur diri demi parti,jointlah makkal sakti

Lelaki Melayu Terakhir said...

amat malang sekali kita ada orang macam ini.

badboys said...

Dato Kamarul dan Kamil sedikit sebanyak telah menghancurkan pakatan rakyat di NS,SUDAH sampai masanya untuk berundur,kita tak sabar tunggu anda

aslan said...

hahahaha, kelakar betol Pakatan Rakyat nie, bila kalah masing2 sume tuding jari..yg buat kejer masa pilihanraya tak betol yg kaki komplen kat sini pun lagi x betol..slah menyalah jer keje korang nie..bubarkanlah terus PKR nie, mai sama2 kita bangunkan NS dlm UMNO khasnya...x payah susah2 komplen orang itu begitu begini..kapal PKR NS dah nak tenggelam,... LMT, badboys mari kite sama2 bejuang dlm kapal yg teguh..kalu korang x nak, aku suke je tengok badut2 dlm PKR rasah nie, khasnya yg suke komplen dalam blog nie...dapat gak tau p rahsia korang...hehehehe hidup BN/UMNO (parti tulen melayu islam)...

badboys said...

KEPADA ASLAN (BANGSAT UMNO)BN UMNO BUKAN PARTI PERJUANGKAN ISLAM TAPI PARTI CARI MAKAN IKUT JALAN SALAH ,KAMI BUKAN MACAM UMNO BODEK LEBIH2 SAMPAI SANGGUP LETAK KEPALA DI BAWAH TOLO PEMIMPIN ANDA.BERSIAP SEDIALAH UNTUK JADI PEMBANGKANG

Lelaki Melayu Terakhir said...

haha..........tahniah kepada PKR Labu kerana buat Rumah Terbuka Hari Raya Aidil Fitri dan Deepavali.Kiat nak macam ini lah.Semua kaum di hormati dan di pelihara.UMNO tak boleh buat Rumah Terbuka Deepavali sebab dia adalah parti melayu.

aslan said...

Tahniah badboys, anda bru shj berjya membuka rahsia PKR Ns, anda kata kami(UMNO) bkn pejuang Islam, tapi lihat sja cara anda dan sikap anda sndiri kat dlm blog nie...dan bahasa "bersopan" anda tu, mgkin inilah lambang Islam ahli2 PKR Rasah yg dipimpin oleh Anwar Ibrahim yg anda sanjungi itu,bhsa anda lucah...ye lah tgklah boss anda tu...sye rasa anda bukan seorng pemimpn dlm PKR,atau anda prasan anda seorang pemimpin,anda sebenarnya harus dipimpin,..cara anda berpikr mcm budak2 dan macam bru masuk parti politik,..anda mgkin dpt maklumat yg salah ttg perjuangan UMNO...atau... anda kecewa semasa dlm UMNO,.. dan skrg anda kecewa lagi dlm PKR, sama dgn LMT..anda yg bermasalah sebenarnya bukan parti...orang mcm anda berdua, elok buat parti sendiri..hahahaha

Lelaki Melayu Terakhir said...

Saya adalah salah seorang yang hadir ke Rumah Terbuka Hari Raya Aidil Fitri dan Deepavali PKR di
Bt 8,Labu.

Tahniah Kepada PKR DUN Labu
kerana berjaya mengadakan rumah terbuka Hari Raya Aidil Fitri dan Deepavali.

Saya nampak ramai yang hadir.anggaran adalah lebih kurang 400-450 orang menurut salah seorang penganjur.

Antara Tetamu-tetamu undangan yang hadir adalah:-

1.YB Anthony Loke (Parlimen Rasah)
2.YB John Fernandez (Parlimen Sban)
3.YB Cha Kee Chin (Bukit Kepayang)
4.YB Aminudin (Sikamat)
5.YB Rashid (Ampangan)

sekali lagi tahniah kepada penganjur yang bertungkus lumus menganjurkan program ini walaupun ada halangan-halangan tertentu daripada pihak-pihak tertentu

badboys said...

Aslan cuba teka siapa saya

aslan said...

sdr badboys, jika tekaan sye betul anda adalah seorang yg dah kecewa dlm PKR..kepada LMT, kenapa YB2 PKR x de dtg terutma bos2 anda bahgian Rasah dan org2 penting PKR NS, anda nak beralih ke DAP atau d projek bru dgn DAP?..lagi susah anda nk berjuang pasal Melayu dlm DAP nie, PAS pula memang x de modal kat NS nie, hrp takbir je..tgok sje kesilapan percaturan PAS kat Bagan Pinang, antar Pesuruhjaya PAS NS pon x de makna,..NS masih perlukan pejuang tulen melayu islam, parti tulen org Melayu macm kami nie,..UMNO..

badboys said...

suka hati andalah aslah ,dah orang umno pengecut,takut nak tegur pemimpin ,kami tak macam itu,saya tau kamu bukan orang umno tapi lalang,

Lelaki Melayu Terakhir said...

Ohhhh......silap anda aslan.beralih parti atau beralih sokongan tidak ada dalam sejarah saya atau kamus saya.Saya adalah seorang pejuang Reformasi dari tanggal 2 September 1999.DSAI adalah idola saya sejak daripada bangku sekolah.Saya tidak akan meninggalkan PKR atau perjuangan DSAI sama sekali dalam apa jua keadaan.Saya rasa cukuplah penerangna saya untuk soalan yang kedua.Tidak perlu timbul kesangsian mengenai kesetiaan saya terhdapa PKR.

Disamping itu juga,saya menghormati rakan-rakan dalam Pakatan Rakyat dan saya rasa tidak salah kita mempunyai perhubungan yang akrab dengan DAP.Mereka adalah rakan kongsi dalam Pakatan Rakyat.

Mengenai soalan anda yang pertama mengenai ketidak hadiran Pemimpin PKR Cabang dan Negeri.untuk pengetahuan saudara aslan, saya tidak terlibat dalam pengurusan Rumah terbuka Hari Raya Dan Deepavali yang di anjurkan di BT 8 Labu.

Walaubagaimanapun, saya telah berhubungan dengan penganjur Rumah Terbuka tersebut.Menurut mereka jemputan telah di berikan kepada Ketua Bahagian tetapi ketidakhadiran beliau mungkin disebabkan beliau mempunyai urusan yang lain yang lebih penting.wallauallam.......

Begitu juga jemputan telah berikan kepada Dato Kamarul,saya difahamkan Dato pada hari yang telah mengadakan Rumah Terbuka Hari Raya di kediaman beliau untuk meraikan keluarga,saudara-mara dan juga sahabat-sahabat beliau dari MCKK.

Pakatan mempunyai wawasan yang jelas iaitu memperjuangkan hak Orang Melayu bumiputra dan juag memelihara hak-hak semua kaum di Malaysia.Jadi saya rasa tidak timbul masalah tidak boleh menjaga hak-hak orang-orang Melayu.

Mengenai PRK Bagan Pinang,keputusan adalah seperti dijangka.Tidak ada perkara luar biasa berlaku.BN menang.tahniah kapada parti kamu.

Tetapi nilai sendiri bagaimanakah parti anda menang di BP.MONEY,MACHINERY AND MEDIA.

badboys said...

Saudara kamil letaklah jawatan,you are nothing in Labu

PemudaRasah said...

Aku tengok banyak sangat yang komen tak pakai akal fikiran yang waras kat sini. Suka aku nak ingatkan bahawa PKR Cabang Rasah tidak punyai apa-apa masalah cuma yang bermasalahnya ialah orang2 seperti badboy, LMT dan yang lain-lain. Mereka ini adalah kelompok kecil yang punyai agenda tertentu sedangkan mereka tidak ada apa-apa sumbangan yang lebih membina perpaduan dan kekuatan parti. Mereka boleh berkata apa sahaja sebab mereka tidak diatas posisi pimpinan dan tidak mengetuai apa-apa ahli jawatankuasa. Pelik sungguh bila mereka menyalak dan menuduh HJ Kamil tidak dapat sokongan orang Labu namun realitinya Orang2 Labu dan sekitarnya memberi respon yang sangat2 baik kepada beliau dalam apa sahaja program yang dijalankan.
Pemuda Rasah sedia untuk digerakan bila-bila masa untuk mempertahankan Ketua Cabang HJ Kamil. Hidup Kamil!!!

badboys said...

Pemuda Rasah (Norlizam lah tu)satu lagi,hanya muncul bila DSAI ADA,macam kat Siliau,kalau diberi tanggung jawab jaga kat Atherthon jaga ajelah sana tak kan cari awek kat tempat lain,saya cabar anda gerakkan pemuda Rasah dan sikamil pendek itu ke seluruh dun Labu,kalau bejaya saya tidak akan ganggu anda lagi,sebenarnya kami tak perlukan kau norlizam,kau pergilah jual susu nestle kat orang,boleh kau dapat untung

aslan said...

Salam semua badut2 PKR,
Beginikah cara anda berpolitik,? mujurlah sye tidak mengikut cara anda sume, UMNO ttp dulu,kini dan selamanya..saya jamin PRU13 nanti kami UMNO /BN akan menyapu bersih smua kerusi di seluruh NS,terutama di Bahgn Rasah, selamat bertarung sesama anda,..salam perjuangan..

Lelaki Melayu Terakhir said...

Aslan, kamu jangan bermimpi siang hari.Kami pembela bangsa bukan pemunggah harta.kami akan terus kekal di bumi ini,apa tak lagi PRU 13.

PemudaRasah said...

Ha.ha..ha.. ko jangan main tuduh nama orang bro.. ko ingat pemuda rasah norliziam sorang ajer ke?? ko tak tau berepa ramai pemuda rasah yang bertugas masa pilihanraya Bagan Pinang, termasuklah Majlis Hi-Tea bersama President. Ko jangan ngada-ngada nak tunjuk yang ko tu banyak buat kojo padahal yang aku tengok ko nie pandai komplen dan tuduh orang yang bukan-bukan. Aku simpati la kat ko. Aku tengok banyak orang dibelakang Kamil yang support dia dan bantu dia. Kami Pemuda Rasah sentiasa taat kepada kempimpinan. Aku cuma nak ko kembali bersama dalam satu pasukan atau ko boleh pilih jalan untuk tersisih terus dari arus perjuangan parti. Takda sesapa pun manusia yang terlepas dari kesilapan, dalam UMNO pun lagi teruk kalau ko tak caya ko tanyalah Pencacai UMNO si Aslan tu. Aku tahu ko seorang pejuang tapi landasan yang ko gunakan tu salah. Aku tetap hormat ko dan semua ahli PKR Labu. We all Brothers...

PemudaRasah said...

Kepada Aslan, ko bole bagi komen bodoh dan bagang ko tu kat sini. Aku suka tengok ko punyer komen yang terlalu bodoh dan tolol. Pemuda Rasah dah cukup menyampah dengan UMNO yang tak bela nasih orang melayu miskin dan parti yang ko sayang tu penuh dengan rasuah. Tak payah ko nak tunjuk lagak macam hero dan cakap PKR berpecah belah sebab yang semak berpecah tu ialah UMNO.Parti ko penuh dengan puak2 dan pembodek2 yang langsung tak berguna kepada rakyat. Perpecahan dalam parti ko lebih serius dan kami dalam pakatan rakyat hanya senyum dari jauh melihat bahtera UMNO karam hanyut dilandai badai dan ombak. KHak ptuih.....

badboys said...

Salam,kalau macam itu pemuda rasah buat sesuatu untuk pulihkan keadaan,cari win win situation,saya boleh bantu anda tapi janganlah kamu berpuak puak,Labu hanya tidak puas hati dengan Ketua Bahagian Sahaja,apa kena mengena dengan pemuda ,kami tidak ada apa apa masaalah dengan pemuda,mungkin anda terlalu taksub dengan ketua bahagian,Ingat pemuda Di Rasah Labulah satu satunya Pkr bertanding kalau pemuda turut bermusuh dengan orang Labu siapa yang untung si Aslan bodoh lah untung

Lelaki Melayu Terakhir said...

Apakah kepada semua-semua orang-orang UMNO yang bertopengkan PKR suka melihat pergolakkan dalam pakatan rakyat.Apakah agenda anda sudah tercapai??

Nasihat saya kepada mereka yang sedang bersandiwara, jangan bermimpi di siang hari.patah sayap kita akan bertongkatkan paruh.
pantag undur sumpahan kami.melintang patah membujur lalu.Lawan tetap lawan.

Jangan berangan-angan nak kuburkan PKR di Malaysia.Kita akan terus bangun mempertahankan PKR di Labu.insya allah kita akan datang dengan strategi yang lebih baik tidak lama lagi.

aslan said...

Salam semua pejuang PKR,..badut2 politik cacamarba, skjp bekwn dgn DAP, sekejp kate nak berstu dlm PKR, ape ceta korang PKR rasah nie..x de pegangn langsong, camne nak bejuang, korang sndiri pecah belah, camne korang nak pimpin owang melayu konon,..piirah..krang sndiri lantik ketua korang, pas tu kau sndiri x sokong, pastu d ati lak nak bersatu lwn UMNO..heheheh..cermin dlu muka korang, selesaikn maslah korang dlu bru leh lawan kami/UMNO yg UNGGUL, wahai tunggul2 dan badut2..camne nak bejuang kalu ketua/pemimpin sendiri korng x mo ikut, ckp jer brdgar2,..badut2 kat sini LMT,Badboy berpkt x sokong kamel, Pemudarasah x ske LMT & badboy sbb x skong kamel, camne citer ni bro..korang maen wayang koboi ke silap mte..? pastu tu pkt suruh ketua bahgian rasah letak jwatn, siap suruh dato kamarul gak letak jwtan lagi,..tak ke namenyer PKR rasah nie huru hara, tu apa yg aku bca dlm komen korang2 sumelah..sbb 2 aku pnah kte "aku ske jer badut2 kat dlm blog ne..leh tau rahsia korang..hahahahahahahah
bgi aku yg dah lme dlm poltk nie bleh tau 'geez' nyer, yang aku psti korang keliru dgn matlmt, halatuju dan prinsip2 asas berpolitik dan kepartian...kmen aku nie klu bos korang bce mesti stuju punyer..,hahahaha,lu pikirlah sendiri beb...!!!!!

Lelaki Melayu Terakhir said...

Musuh nombor satu kami adalah UMNO/BN.Kita nak lawan kamu.Masalah dalaman parti adalah soal kedua.

Tunggu, kita ada strategik nak lawan parti kamu.kami akan kembali dengan strategik yang lebih jitu untuk menghadapi parti rasuah kamu.

PemudaRasah said...

Hoo Aslan, apa yang sayang sangat dekat UMNO tu.Aku dah bagitau dalam UMNO lagi berat masalahnya. Bukan satu bahagian tapi semua bahagian UMNO ada masalah. Aku akan pasti DUN LABU akan jatuh ke tangan PKR dalam pilihan raya yang akan datang malah mungkin satu Negeri Sembilan di bawah Pakatan Rakyat. Masa tu ko nak melalak pun dah tak guna dan aku pasti orang macam ko akan terhegeh-hegeh merangkak kedalam Pakatan Rakyat. UMNO bukan segala2nya dan umum tahu parti itu dah tak boleh kekal lama dengan amalan berpuak-puak dalam pari UMNO itu sendiri. Perpecahan dalam UMNO semakin teruk dengan wujudnya berbagai-bagai team. Ko boleh tengok sendiri la wahai Aslan tak perlu aku nak jelaskan dalam blog ni. Kalau ko cakap PKR Rasah bermasalah itu hanyalah masalah biasa dalam mana2 organisasi dan tidaklah seteruk mana yang ko fikirkan sebab pakatan rakyat penuh dengan demokrasi tak macam parti ko yang tau membodek dan menjadi yes man dalam semua perkara. Ko boleh melalak dan melolong dalam blog nie sorang2 tapi kami pandang ko hanya sekadar badut sarkis yang tengah buat show dalam pertunjukan fun fair. Komen ko tak memberi apa-apa impak pada kami malah kami maki bersemangat untuk berkerja dan menang dalam pilihanraya. Golongan muda DUN LABU adalah penentu kemenangan dan mengikut kajian secara amnya golongan kami (pemuda) berkecedurangan untuk melihat Pakatan Rakyat memerintah. Kami semua silent voter tak macam Aslan.

aslan said...

Salam,
kepada peminat2 cerita kartun PKR kt cne, aku x mo ceta panjang ler,..pe yg aku tau dlm seminggu 2 nie ada YB dan geng2 kuat PKR menyalak-nyalak nak kuar parti dan dah kuar parti, pe ceta bro..? korang nie parti tupperware ke? spe yg men sarkis skang nie..tulah, aku nie bukannye baek sngt, tpi x penah ckp takbur dan berangan2,..p korang sume kat cne yg takbur, berangan mcm mat jenin..cermin lah diri tu dulu,..stakat kat Labu yg korang bangga2kn tu x penah pon pembangkang menang..mse nuar bwak tsunami (mcm korang cakap la)pon x leh menang, ni kan pulak angin sepoi2 bahasa, angin pantai bagan pinang pun x terimbas...kpd pemuda rasah, aku rasa ngko nie x de idea nak ckp, bro..pemuda nie kena tunjuk sket ngko 2 d ilmu berpolitik stail org muda,..klu x,. aku skolah kan ngko t..tol ke ngko d data golongan muda sokong kat PKR? aku nak tengok?..jgn cakap jer..kang aku bgi data peratusan sokongan golongan mude mse bagan pinang kat UMNO/BN, bru ngko tau..bro, aku bkan ckp kosong..len la kwn2 ko yang kat cne, sume ckp x srupa bikin....

PemudaRasah said...

Aslan, kau nie memang buta politik dan bodoh sombong. Apa yang aku cakap memang ada fakta. Kenapa kau tak ambil peratusan pengundi muda dalam beberapa pilihan raya kecil yang lepas? yang ko ambil Bagan Pinang. Banyak faktor kekalahan Pakatan rakyat disana dan isu anak tempatan adalah salah satu daripadanya. Bukannya disebabkan golongan muda tolak Pakatan Rakyat, mereka masih bersama pakatan rakyat dan kebanyakan mereka tak pulang ke kampung. Kami ada data pengundi muda Bagan Pinang yang berada di sekitar lembah Klang. Tapi, kemenangan Bagan Pinang bukan satu ukuran dan mewakili mesej rakyat secara total. Mungkin ianya akan berubah pada pru-13. Aslan, kalau ko nak tengok rakyat punya sokongan kepada parti UMNO, ko boleh baca laporan merdeka centre dan yang lain-lain. Mungkin ko lebih paham. Mengapa anak muda kini lebih berkecerderungan kepada PR? sebabnya ialah, golongan kami mahukan ketelusan pentadbiran, beramanah dan berkebajikan. Tidak ada dasar pilih kasih dan menjaga hak rakyat. Selain itu berusaha menjana ekonomi negara dan faedahnya diagih-agihkan kepada rakyat. Peluang perkerjaan dan jaminan masa depan para pelajar universiti perlu diambil kira. Dan yang paling penting kerajaan BN mestilah menghormati kehendak rakyat dari pelbagai aspek sbg contoh turunkan tol, turunkan harga minyak dan sebagainya. Tidak ada alasan mengapa ianya tidak dapat dilaksanakan malah Dato Seri Anwar telah menekankan perkara ini dalam Debat Perdana dan di parlimen.Golongan muda kini lebih bermaklumat dengan kemudahan internet serta surat khbar alternatif. Mereka boleh nilaikan sesuatu berita itu adakah benar ataupun palsu ataupun pengampu.
Mereka tak tengok sangat RTM melainkan kalau ada siaran langsung bola sepak. Fikir-fikirkan lah Aslan, UMNO tak bela orang melayu.

PemudaRasah said...

Kepada saudara LMT dan Badboy, saudara lihatlah betapa cetek dan sempitnya pemikiran orang UMNO seperti Aslan ni. Moga2 cabang kita tak punyai orang macam dia.

PemudaRasah said...

Pemuda rasah akan bersatu dengan Labu dalam masa terdekat ini dan akan melaksanakan segala aktiviti yang dirancang oleh Labu dan Cabang. Kami sedia menjadi pengerak utama dan jentera parti bersama2 Labu. Kami berharap semangat parti akan mengatasi segalanya-galanya. Kita satu keluarga yang besar. Jangan ada sebarang agenda peribadi dan yang paling penting kita saling menghormati antara satu sama lain. Kita cuma nak pastikan Labu di dalam gengaman Pakatan Rakyat dalam PRU-13.

Lelaki Melayu Terakhir said...

Pemuda Rasah, orang Labau bukan tak nak bekerjasama dengan Cabang.Kamel tidak layak memimpin cabang rasah.perlu ganti dengan orang yang lebih sesuai dengan perjuanagan parti.Kiata akan lemah kalau kita punya orang macam ini.

aslan said...

Salam,..betape dungunya anda semua melayu PKR dlm nie,..ngko tau x? kekalahan dibgn pinang bgi impak besar pd pembangkang, ngko tau x? stu peti undi pun korang x menang,klu d pun stu..tipis jer,..brape bnyak pengundi d saluran mude sokong UMNO/BN, mane die india cine sokong korang,sume pusing maa,.. idea pakatan pkr/pas/dap hancus tersgkur di bgan pinang, p korang ceta nie..!!! selama nie korang bangga dgn prk di perak, penang,tganu,klantan..p rakyt pon bole tau hang pa sesuai kat ne...mane melayu sokong korang?stakat bangga ramai dtg ceramah jer, zaman tu dah berlalu beb..ngko ckp la fakta sket bro..stakat ceta minyak naik, nasib orag melayu,subsidi, hak istimewa, pkr same jer,.sndiri tau beb,..stu jer aku nak bke mte org melayu dlm PKR nih- tender2 kerja kat negeri pembangkang2 perintah skang ni mne d tetapkan syarat nak "taraf bumi", makne nye cine india bole sapu keja tu,tu depa buat senyap2 jer..tu namenyer pejuang nasib orang melayu ke? hak melayu yg ada x leh nak jge bro, jgn ngko jawab itu namye telus dan adil,korang sendiri pun x dpt besaing dgn cine india dlm open market biz/koprat level.,...aku nak geng PKR melayu jwb dgn fakta..tu belom aku bukak len2,.korang melayu dlm parti PKR bertolak ansur konon, cine india tolak korang, pastu korang beransur lgi...pastu x habih2 ceta kamel,kamel,kamel, labu,labu,labu..dlm nie..korang ni pejuang bangsa melayu ke pejuang sorang melayu...tulah aku cakap korang x percaya...cermin muke korang tu dulu, bru ceta nak bejuang bangsa...hahaha korang nie betul2 orang melayu dgn labunya...biarkan,biarkan, aku x mo lyan politik sempit labu korang nie,..kalu korang dah sedia, aku tunggu dlm gelanggang yg korang dah siapkan nie...bru boleh berhujah man 2 man/sbgai ahli politik,..slagi korang x selesai dgn kamel dan labu-labu korang nie jgn lah nak ceta merepek lebih2 psal politik..korang yg bukak gelanggang korang yg x reti berpencak..melayu konon...dey macha..pooorah, satam podah..

PemudaRasah said...

Woi Aslan, ko nie memang bodoh sombong, kalau ko cakap sokongan orang India dan Cina di Bagan Pinang dah swingn kat parti ko tu, ko cakap la dengan pemimpin ko tu bubar dun perak dan gentle masuk dalam setiap pilihan raya kecil. Negeri Pakatan rakyat amalkan sistem open terbuka dan ianya telus. Banyak kontraktor melayu tak terbela dalam negeri2 yang diperintah BN. Mana ko dapat fakta yang mengatakan tender2 dinegeri pakatan rakyat 'bumi' tak dapat ? dekat selangor walaupun syarikat tu datangnya dari parti ko pun dapat kontrak dengan syarat semua nya menepati kriteria yang ditetapkan. Buka mata besar2 bro, dasar pakatan rakyat tak macam UMNO. Orang melayu yang kaya bertambah kaya dan miskin terus miskin ditindas oleh dasar yang ko cakap adil bagi parti ko. Cuba ko cakap dengan aku, apa yang UMNO buat untuk bela nasib melayu dan sedar tak yang orang melayu kini jauh ketinggalan dengan bangsa2 yang lain lagi2 dalam aspek ekonomi. Bantuan yang diberikan tidak telus dan pilih bulu. Saham, AP, kontrak, sapa yang sapu?? ko pikir la Aslan. Negara kaya rakyat hidup susah dengan berbagai2 kenaikan. Dasar PKR dengan parti ko tak sama. Pakatan rakyat bela nasib rakyat miskin dan jimat belanjakan wang rakyat.Jabatan Audit Negara beri pujian kepada negeri yang diperintah oleh pakatan rakyat. Terlalu bezanya dasar parti ko dengan pakatan rakyat. Tak sama. Masalah PKR Rasah hanyalah masalah kepimpinan dan masalah ini ada dan lebih parah dalam parti ko. Kalau nak beri hujah, lawan dengan fakta jangan ikut suka berhujah dan tembak melulu. Jangan berfikiran jumut la Aslan. Ko tengok krisis kepimpinan parti ko di Negeri Sembilan, Perlis dan Terengganu. Hura-hara dibuatnya. PKR demokrasi dan bahagian tetap mengambil kira segala pandangan dan cadangan. Komen dan protes itu adatlah. Aku rasa ko nie baru masuk dalam kancah politik sebab tu jadi badut sarkis kat sini sebab terkejut betapa tulennya demokrasi dalam pakatan rakyat. Parti ko penuh dengan amalan rasuah dan amalan berpuak2. Nak bela nasib melayu konon, nama pun dalam bahasa inggeris. Cit Podah la dey, Khak Ptuih....

aslan said...

wahai pemuda PKR yg buta kayu, aku rse ngko nie kje mkan gaji bute r,..camne nak perinth negara, bende kecik pon ngko x tau..ngko x prihatin btol..maleh nak ceta,.. yg ngko p pusing ceta bab negri perak pehal? ceta stu2 r bro..kan aku dh kte,klu nak ceta@hujah dlm nie mesti d fakta,nie rami yg bce nie, jgn nnti ngko salah ceta fakta,..aku tgok ngko nie syok sendiri dlm bgi pendpt kat cne, klu ngko msuk open thread forums, masak ngko kena kt forumers len nie, silap2 geng2 ngko sndiri pon mlu nak bca posting ngko..mslh pkr rsah n9 pun ngko lom selesai, nk bwa ceta perak, relek bro, jgan gelojoh, mse bnyak g..x pe, meh aku skolahkn ngko sket..ngko paham x "status bumi" yg aku "maksudkn", yg mesti ada pd kontraktor2 kelas ABCDEF kalu nk msuk keja tender khasny tnder gomen kt msia nie...aaaeih.. maleh den nak lyan budak sorang nie...aku ingat ngko x de kwan kntrktor r..tulah jgn ckp org bodoh sombong, balik kt ngko..gnilah, ngko sekolah abih2 dlu, ngko tanye kwn2 ngko cam LMT ke Badboy ke pasal status bumi@compny reqrmnt 4 gvment@GLC tnder sbmtion bla,bla,bla...haaa..lgi stu ngko leh tanye kamel...kahkahkahkah...bute kayu x pe jgan bute hti..

Lelaki Melayu Terakhir said...

kepada aslan, ko ni masih lagi terikat dengan melayu.sekarang bukan masa nak cakap melayu.Melayu merempat di kampong-kampong tapi dua, tiga kroni melayu mengaut keuntungan.apa ni????

ko gi tengok sekitar labu ini pun cukup, Ada melayu hidup merana, papa kedana.UMNO patut di betulkan.jangan buang masa dengan memuji parti perkauman itu

aslan said...

Salam, kpd LMT, aku rse ngko nie bukan melayu r, ngko mgkn DKK/ketrunan raja mendeliar, klu x pon mgkn ktrunan si kitul, klu x ckp psal mlayu nk ceta psl p g? ngko tau tak deklarasi kemerdekaan tanah Melayu, 122, p yg dihuraikan espcially ttg ketuanan melayu? ngko aku rse g skolah SRJKC, x pon SRJKT, atw ngko nie x g skolah lgsong, meh aku skolahkn ngko...lgi stu, org miskin, papa, kedana 2 bkn sebab UMNO, mgkin dierng 2 malas atu len2 sbb, org UMNO,PAS,PKR,DAP dan x de parti pon rmai yg miskin, papa, kedana,..sebab 2 dlm quran d disbut golongan nie brhak dpt bntun@zkt, klu sume kye spe nak jdi tkang kebun,?.. ngko percya x, rezki tuhan tbur kat muka bumi, kite kne kutip,..org malas je bgi alasan org len sekat rezki deme 2..perh..ngko g skolah dlu dgn ustaz2 pas...

badboys said...

Setahu saya orang yang masuk umno bukan pasal perjuangkan melayu tapi jaga tempolok mereka sentiasa penuh.melayu yang masuk umno adalah melayu bodoh ,yang masuk selain dari umno adalah yang bijak bijak belaka.Untuk makluman aslan yang tinggal di umno adalah melayu bodoh aje yang pandai dah tukar kat pas atau Pkr.Sudahlah Aslan pegi letak kepala kau kat bawah tolo dato Hasyim,bye.

Lelaki Melayu Terakhir said...

Apakah agama Islam membenarkan atau menghalalkan pemimpin memunggah harta kekayaan negara masuk poket sendiri atau masuk poket anak bini???atau anak atau menantu??

Pemimpin umno apakah bersih dari segi pemunggahan harta negara???
Ini tak perlu pergi belajar kat sekolah atau ustaz PAS.

Matlamat dan perjuangan PR,hak istimewa orang melayu terus di jaga dan di pelihara.tidak ada kompromi dalam perkara ini.

Pemimpin pakatan rakyat memperjuangkan hak semua orang di malaysia.1 Malaysia itu setakat slogan saja.Selagi UMNO ada, sikap buruk mementingkan kaum akan tetap ada.

aslan said...

Salam, aku tgk posting2 bdut PKR dlm nie x de hla tuju,x de idea, balik2 comman accused/tuduhan biase, posting aku ngkorang x jwb pon,..sory la bro..korng nie lyak ceta2 politik kt kedai kopi jer, mnum tea secwn borak2 dlm group korang, syok sendiri,...psal tulah kamel atu yg len2 pemimpin rasah x lyan korang, hahaha...bro, aku cdgkn blog nie wat stu open thread forum psl politik kt ns nie, atau tmbh stu thread khas kt dlm blog nie, sure blog nie hits punyer...ni pon dah penoh..boleh kte ajk rmai2..korang LMT,bdboys,Pemudarasah jer x best r,..aku nak gak berhujah dgn kamel ke,yb chai ker, timbln ketua bhgian rasah ker,..ker dierang x reti guna kompter?...maleh den lyan korang betige nie, kte yg masuk pr nie pandai2,..aku tengok cam pandir jer...wargh5...

Lelaki Melayu Terakhir said...

Aslan, nampaknya kamu tak adapat jawab serangan tepat kami.Kami tidak tersasar, nampaknya kamu yang sesat.Mempertahankan sebuah parti yang juangkan perkauman adalah kejahilan kamu untuk memahami aspirasi rakyat malaysia.Kalau kamu bersedia untuk debat secara terbuka untuk membincang isu yang kita debat.Kita akan bariskan barisan pendebat.Biar kita buka gelanggang di Labu.tarikh,masa dan tempat boleh kita kita runding sama.

PemudaRasah said...

Ko paham tak Aslan, aku cakap ngan ko pasal tender terbuka dekat negeri yang di perintah oleh pakatan rakyat dan aku paham pasal tender bumi kelas ABCDEF TU. Yang aku tekankan ialah dasar pemberian tender atas nama nak bantu bumiputera tidak telus dan beri kepada kroni dan puak2 tertentu. Rakyat dah pandai menilai dan mereka hanya menanti pilihanraya umum yang akan datang untuk memberikan mesej yang jelas. Mereka dapat nilaikan negeri2 yang diperintah oleh pakatan rakyat dan yang sebelah sana. Aku nak baca ko baca salah satu petikan ini

"Agak pelik apabila Menteri Besar Negeri Sembilan, Dato’ Seri Mohamad Hassan membuat kenyataan media membidas Dato’ Seri Anwar Ibrahim kerana suka mengkritik pimpinan utama BN. Jarang sekali MB Negeri Sembilan ini mengeluarkan kenyataan menghentam pembangkang.

Namun AMK Negeri Sembilan tidak bersetuju dengan kenyataan MB Negeri Sembilan itu. Persoalannya, apakah kenyataan Dato’ Seri Mohamad Hassan tersebut sebagai suatu usaha ‘murni’ beliau untuk menjaga dan melindungi kedudukan politiknya yang dikira ‘terancam’ sejak Pilihanraya Kecil Bagan Pinang lalu? Kemenangan Tan Sri Isa Samad pada pilihanraya kecil tersebut dikatakan telah kembali mengoncang kedudukan politik beliau di Negeri Sembilan. Sudah kedengaran desus-desus kedudukan MB negeri ini akan bertukar!?"
Kenyataan Mohamad Hassan itu telah cuba mengalih perhatian rakyat terhadap ‘kegoncangan’ politik Umno-BN Negeri Sembilan. Ia seolah-olah kepimpinan beliau tidak diganggu gugat dan stabil. Dalam tempoh beliau menjawat jawatan Menteri Besar, tidak banyak kepesatan ekonomi yang berlaku dalam negeri ini. Rakyat Negeri Sembilan juga tidak lupa apabila ramai pelabur-pelabur asing tidak lagi meneruskan pelaburan dalam negeri sehingga banyak kilang di kawasan perindustrian Senawang dan Nilai ditutup. Hasilnya ramai rakyat dalam negeri ini diberhentikan kerja atau kehilangan pekerjaan.
Peranan Dato’ Seri Anwar Ibrahim di Parlimen sebagai Ketua Pembangkang bukan sekadar mengkritik dan menghentam pimpinan kerajaan BN membuta tuli. Kepentingan ‘check & balance’ sebagai memastikan kelancaran dasar-dasar ekonomi dijalankan dengan baik dan cekap oleh kerajaan memerintah. Segala ketirisan, ketidakseimbangan dan kelemahan perlaksanaan dasar-dasar perlu dipantau,ditegur dan diperbaiki. Maka, inilah peranan pembangkang khususnya Ketua pembangkang mengetengahkan kepada pemerintah dan ketahui umum."

APO KOMEN KO ASLAN????